8 Mart 2016 Salı

Excel'de Pivot Tablo- Özet Tablo Oluşturma Eğitimleri vidoport.com'da

Excel’in en güçlü olduğu yanlarından ve kurumsal Excel kullanımda en sık başvurulan özelliklerin başında Özet Tablo Rapoları gelir.  Özet Tablo raporu, büyük miktarda veriyi hızlı şekilde özetleme olanağı sağlayan etkileşimli bir yöntemdir..

Sayısal verileri ayrıntılı olarak çözümlemek ve verilerinizle ilgili beklenmedik soruları cevaplamak için Özet Tablo raporunu kullanabilirsiniz.

Özet Tablo raporları özellikle aşağıdaki amaçlarla tasarlanmıştır:
  • Büyük hacimdeki veriyi, birden çok şekilde sorgulamak.
  • Sayısal verileri alt toplamak ve toplamak, kategori ve alt kategorilerle verileri özetlemek ve özel hesaplamalar ile formüller oluşturmak.
  • Sonuçlarınıza odaklanmak için veri düzeylerini genişletmek ve daraltmak, ilgi alanlarınıza göre özet verilerden ayrıntılara ulaşmak.
  • Kaynak verilerin farklı özetlerini görmek amacıyla satırları sütunlara veya sütunları satırlara taşımak (veya "özetlemek")
  • İstediğiniz bilgilere odaklanmanıza olanak sağlamak amacıyla verilerin en yararlı ve ilginç alt kümesini sıralama, filtre uygulama, gruplandırma ve koşullu biçimlendirmek.
  • Doğru, ilginç ve ek açıklamalı çevrimiçi veya basılı raporları sunmak.


İlgili toplamları çözümlemek istediğiniz zaman, özellikle de toplamı alınacak rakam listesi uzunsa ve her rakamla ilgili çeşitli bilgileri karşılaştırmak istiyorsanız, genellikle Özet Tablo raporunu kullanırsınız. 

Excel'in en gelişmiş özelliklerinden olan ve iş dünyasında olmazsa olmaz olan Pivot Tablo oluşturma ile ilgili tüm detaylar...

Pivot Table kullanım eğitim setimizde,http://goo.gl/KMG1Nh

Excel'de Özet Tablo Eğitimleri vidoport.com'da

Özet tablo oluşturmak oldukça kolaydır. Özet tablo oluşturabilmek için verilerinizin bulunduğu tablonun tüm başlıklarının düzgün olarak yazılmış olması gerekir.  Yani tablonuzdaki herhangi bir sütundaki ifadelerin başlık kısmı boş olmamalıdır.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder